Laury de Jonge

Titel project
Is it all in the mind? Which factors do influence performance assessment and entrustment of professional tasks in the clinical workplace?

Primaire begeleider
Dr Angelique Timmerman

Inleiding
Bij het beoordelen van de ontwikkeling van studenten tijdens het leren op de werkplek zijn klinische beoordelaars te beschouwen als actieve verwerkers van informatie.  Binnen de dynamische en complexe setting van de klinische praktijk worden zij telkens uitgedaagd door de cognitieve taken van verzamelen, interpreteren en integreren van oude en nieuwe informatie over het functioneren van de student tijdens het uitvoeren van dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor speelt het expertoordeel een centrale rol bij het beoordelen van de studievoortgang. Dit oordeel resulteert niet alleen in een score ten bate van de selectieve toetsing, maar dient ook nog eens bruikbaar en betekenisvol te zijn voor de beoordeelde als feedback om het leerproces te stimuleren (educatieve toetsing). Welke factoren het informatieverwerkingsproces van beoordelaars op de klinische werkplek beïnvloeden en op welke wijze dit gebeurt is nog grotendeels onbekend.